کره پیرزن پرونده دریافت دریافتی کلاهبرداری

کره: پیرزن پرونده دریافت دریافتی کلاهبرداری فرمانده انتظامی استان اخبار حوادث

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

گت بلاگز اخبار سیاسی و اجتماعی اعلام وصول پرسش از رییس‌جمهوری غیرقانونی است / معاون پارلمانی رییس‌جمهوری

معاون پارلمانی رییس‌جمهوری با تاکید بر لزوم استفاده قانونی از حق طرح پرسش از رییس‌جمهوری، استیضاح وزرا و تحقیق و تفحص از سوی نمایندگان مجلس، اظهار کرد: آنچه که

اعلام وصول پرسش از رییس‌جمهوری غیرقانونی است / معاون پارلمانی رییس‌جمهوری

معاون پارلمانی رییس جمهوری: اعلام وصول پرسش از رییس جمهوری غیرقانونی است

عبارات مهم : قانون

معاون پارلمانی رییس جمهوری با تاکید بر لزوم استفاده قانونی از حق طرح پرسش از رییس جمهوری، استیضاح وزرا و تحقیق و تفحص از سوی نمایندگان مجلس، اظهار کرد: آنچه که در جریان اعلام وصول طرح پرسش از رییس جمهوری دیروز اتفاق افتاد، خلاف اصول مسلم حقوقی، خلاف قانون اساسی و خلاف آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی هست.

به گزارش ایسنا، حسینعلی امیری معاون پارلمانی رییس جمهوری در حاشیه جلسه چهارشنبه هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی راجع به اعلام وصول پرسش از رییس جمهوری در جلسه روز گذشته مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: مردم می دانند که طرح پرسش از رییس جمهوری ابتدا سال گذشته مطرح شد. بعد از مطرح شدن این عنوان نمایندگانی از سوی رییس جمهوری تعیین شدند تا در جلسه کمیسیون مربوطه به سوالات نمایندگان مجلس شورای اسلامی پاسخ دهند. بعد از آن در فاصله کوتاهی مجددا طرح پرسش از رییس جمهوری مطرح شد که نمایندگان رییس جمهوری باز هم در جلسه کمیسیون حضور یافتند و پاسخ های مورد نیاز را ارائه دادند و تعدادی از نمایندگان از این پاسخ ها قانع شدند.

وی افزود: با حضور نمایندگان رییس جمهوری در کمیسیون مجلس شورای اسلامی پرسش اول و دوم از حد نصاب قانونی افتاد، ولی در فاصله ای کوتاه تر پرسش سوم از رییس جمهوری مطرح شد و مجددا نمایندگان رییس جمهوری در کمیسیون حضور یافتند و تعدادی از نمایندگان قانع شدند و این پرسش نیز از حد نصاب خارج شد.

اعلام وصول پرسش از رییس‌جمهوری غیرقانونی است / معاون پارلمانی رییس‌جمهوری

معاون پارلمانی رییس جمهوری با اشاره به طرح مجدد پرسش از رییس جمهوری جهت بار چهارم گفت: این بار نیز نمایندگان آقای رییس جمهوری در جلسه کمیسیون اقتصادی حضور یافتند و توضیحاتی ارائه کردند و با این توضیحات پرسش چهارم نیز از حد نصاب قانونی افتاد، ولی متاسفانه پرسش کنندگان محترم اقدام به جمع کردن تعدادی دیگر امضاء کردند، ولی به علت آیین نامه داخلی امکان الحاق نمایندگان به طرح پرسش از رییس جمهوری وجود نداشت، این بخش از جهت قانونی قابل قبول قرار نگرفت و متاسفانه تعدادی از مردها پرسش کننده رفتند با تعدادی از نمایندگانی که از پرسش خود منصرف و قانع شده است بودند، صحبت کردند و مجددا آنها را قانع کردند که از انصراف ارزش انصراف دهند.

امیری با تاکید بر این که طرح پرسش از رییس جمهوری، استیضاح وزرا و تحقیق و تفحص از سوی نمایندگان مجلس از حقوق آنها محسوب می شود، خاطرنشان کرد: آنچه که در جریان اعلام وصول طرح پرسش از رییس جمهوری روز گذشته اتفاق افتاد، خلاف اصول مسلم حقوقی، خلاق قانون اساسی و خلاف آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی است.

معاون پارلمانی رییس‌جمهوری با تاکید بر لزوم استفاده قانونی از حق طرح پرسش از رییس‌جمهوری، استیضاح وزرا و تحقیق و تفحص از سوی نمایندگان مجلس، اظهار کرد: آنچه که

وی افزود: هر حقوقدان و هر حقوق خوانی در کشور می داند که انکار بعد از اقرار، مسموع نیست؛ کسی که از پرسش از رییس جمهوری انصراف داد، مجددا انصراف از انصراف دادنش در هیچ کجای قانون آینده نگری نشده است.

معاون پارلمانی رییس جمهوری اظهار کرد: مجلس براساس آیین نامه داخلی اداره می شود. در هیچ جای قانون آیین نامه داخلی مجلس، انصراف از انصراف آینده نگری نشده است و متاسفانه این عمل کاملا خلاف قانون اتفاق افتاده هست. ما باید از تمام ظرفیت های قانونی استفاده کنیم و کشور باید براساس قانون اساسی اداره شود.

امیری تاکید کرد: رییس جمهوری و اعضای کابینه سوال، استیضاح و تحقیق و تفحص را از حقوق مجلس می دانند ولی باید از این حق به شکل قانونی استفاده شود، بنابراین جهت آنچه که اتفاق افتاده من حاضرم در تلویزیون مناظره کنم و بگویم که طرح سوالات متعدد از رییس جمهوری جز نشانه سیاسی، نشانه دیگری ندارد. سوالاتی که از رییس جمهوری مطرح کرده اند تکراری است و در صلاحیت وزارتخانه ها است.

اعلام وصول پرسش از رییس‌جمهوری غیرقانونی است / معاون پارلمانی رییس‌جمهوری

وی با بیان این که قانون اساسی وظایف رییس جمهوری را مشخص کرده هست، اظهار کرد: سوالاتی که مطرح شده است هست، در جهت وظایف رییس جمهوری نیست بلکه در صلاحیت سایر دستگاه هاست و من حاضرم در این خصوص هرکجا که نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی بخواهند مناظره کنند.

معاون پارلمانی رییس جمهوری در ادامه در پاسخ به پرسشی مبنی بر این که چه تعداد از نمایندگان در گذشته از پرسش رییس جمهوری انصراف داده بودند، گفت: پرسش کنندگان مهم تلاش کردند تا 12 نفر را به تعداد پرسش کنندگان الحاق کنند، ولی مورد پذیرش قرار نگرفت. این افراد هشت نفر از کسانی که جزو پرسش کنندگان بودند و اعلام انصراف کرده بودند را مجددا وادار به امضای طرح پرسش از رییس جمهوری کردند که از نظر ما قابل قبول نیست.

معاون پارلمانی رییس‌جمهوری با تاکید بر لزوم استفاده قانونی از حق طرح پرسش از رییس‌جمهوری، استیضاح وزرا و تحقیق و تفحص از سوی نمایندگان مجلس، اظهار کرد: آنچه که

امیری همچنین در پاسخ به پرسشی راجع به اعلام وصول استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اظهار کرد: قاعدتا استیضاح باید ابتدا در کمیسیون تخصصی مربوطه مطرح شود و بعد از آن در صورت قانع نشدن اعضای کمیسیون در صحن مطرح شود، ولی متاسفانه امروز استیضاح از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام وصول شده است است.

واژه های کلیدی: قانون | انصراف | قانونی | کمیسیون | قانون اساسی | نمایندگان مجلس | مجلس شورای اسلامی | اخبار سیاسی و اجتماعی


دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs

کتاب زبان اصلی J.R.R

دانلود کتاب لاتین

خرید کتاب لاتین

خرید مانگا

خرید کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از آمازون

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

کتاب روانشناسی به انگلیسی

کتاب زبان اصلی

کتاب خارجی

رفتن به نوار ابزار